PDA

View Full Version : Ionic fields


PanZero
04-22-2006, 07:19 PM
Hello,

sorry about my bad english.
Can anyone give me information about ionic fields, they sizes, charts and other information about ionic field, frequencies etc.
But mineoro.com i doesnt like...

Thank you.

J_Player
04-22-2006, 10:31 PM
So far, nobody has proven that an ionic field exists. Those who say there is an ionic field also say it has an oval shape around the target that is longer in the north-south axis than the east-west axis. They say the ionic field strength changes with humidity and solar activity.

The frequencies they use are between 100 hz and 1000 hz. There is no consistent agreement for what frequency to use. A long-time veteran of ionic field research is Dell Winders. He says there are several harmonic frequencies that will work for each of the different targets. He says he experiments with the frequency during field testing, then adjusts to the frequency that works best for what he is searching for.

Carl-NC
04-23-2006, 02:46 AM
A long-time veteran of ionic field research is Dell Winders.

I'm sure Dell will correct me if I'm wrong, but I don't think any of his "research" has included ionic fields. Dell (and most other frequency-based LRL proponents) subscribe to molecular resonance. However, it is true that amongst all the resonance proponents, there is no agreement on the resonant frequencies.

- Carl

J_Player
04-23-2006, 06:16 AM
I think you're right that Dell doesn't subscribe to the ionic field theory. That is what he stated. But he also talks a lot about "field strength" Which he never defines. Could be ionic field or some other kind of field. This is why it is so hard to understand any of the "science" the LRL proponents say they use.

My personal opinion is it is a waste of time to pursue any of the LRL theories until we have some understandable science to approach it with.

on the other end or the LRL spedctrum, Franco and Ivconic have been doing some interesting experimenting with electronics that actually measure some known physical properties that can be detected on the ground. You can read about it in these forum links:
http://thunting.com/geotech/forums/showthread.php4?t=11431
http://thunting.com/geotech/forums/showthread.php4?t=11392

Carl-NC
04-23-2006, 10:55 AM
But he also talks a lot about "field strength" Which he never defines.

He's referring to electromagnetic fields. Or, as he calls them, "electrical-magnetic."

PanZero
04-24-2006, 05:00 PM
The frequencies they use are between 100 hz and 1000 hz.

thank you, with my detector now i can find ionic field :cool:

before i search on gold freq. and that point what show detector is with many meters offset...

now i can find place where 100% are object.

THANK YOU

J_Player
04-24-2006, 08:49 PM
Dell Winders said he finds the frequency for gold by placing a 1-oz gold krugerrand coin on the ground. Then he walks around the target while adjusting the frequency until he finds a frequency that works best. He also uses silver, copper and other targets to adjust for their frequencies.

Dell Winders has this to say about what frequency for different metals:None of the frequencies being used by any of the LRL manufacturer's is the actual frequency of the element being sought. The frequencies used are merely a frequency that holds long enough to establish the harmonics. There are numbers of frequencies up and down the frequency range that will serve that purpose for each element.

...Gold 5.0 Khz & Silver 8.7 Khz were caculated by a mathmatic formula. The frequencies most manufacturers use, including myself, are obtained emphirically thru trial & error.

The lower the frequency the less lattitude there is to allow signal drift there fore with analog circuitry I find that frequencies below 500 Hz is impractical.In my PRO-4 micro controller circuit, I am using Gold 222 Hz, & Silver 335 Hz.
The latitude for drift is only about 1 Hz on either side.Dell says also that if you are looking for targets such as emeralds. You must set the frequency to one of the elements found in an emerald that will give a strong signal, such as Berylium. Some of the frequencies Dell uses are over 1000 Hz. Most are a few hundred Hz and must be controlled to be very stable, within 1 Hz drift.

You could try the frequencies Dell uses for gold and silver. Some LRL users claim Dells detectors are better than the other more expensive models, and they work when others don't.

detectoman
04-25-2006, 05:35 AM
hola amigos, yo estoy experimentando y tratando de construir un detector que usa un jfet , mi proyecto intenta ser un embobinado que cargandose en forma de caja se apunte hacia la tierra, y que cuando pase esa antena sobre un objeto enterrado cambie el balance del jfet y de una señalacion en un marcador de aguja
ya hice un prototipo sin estructuracion, y he estado haciendole pruebas, este prototipo detecta un anillo de oro a 2 mts y medio , y un anillo de hierro lo detecta solo levemente, sinembargo estas experimentaciones todavia no se llevan a cabo con objetos enterrados, y estoy consciente que es muy probable que no pueda detectar en esa forma, de todos modos ahora solo estoy buscandole el mayor rango de deteccion, y que pueda discriminar, despues seran otros problemas a resolver, ahora ya estoy formando la caja en donde instalare el embobinado antena, la caja con el marcador incrustado arriba, medira 28 x 21 x 20 cms y sera muy liviana de triplay, se tomara como una maleta, y adentro enmedio de esa caja instalare el jfet con la pila de 9 volts, espero funcione, y poder mostrarles el proyecto ya terminado un saludo
detectoman mexico

michael
04-25-2006, 08:26 AM
detectoman! Is it possible write it in english at least impart somebody like as me?

michael
04-25-2006, 08:28 AM
By the way it's because of I don't know southern american language.
please forive my impudence.

Qiaozhi
04-25-2006, 10:50 PM
hola amigos, yo estoy experimentando y tratando de construir un detector que usa un jfet , mi proyecto intenta ser un embobinado que cargandose en forma de caja se apunte hacia la tierra, y que cuando pase esa antena sobre un objeto enterrado cambie el balance del jfet y de una señalacion en un marcador de aguja
ya hice un prototipo sin estructuracion, y he estado haciendole pruebas, este prototipo detecta un anillo de oro a 2 mts y medio , y un anillo de hierro lo detecta solo levemente, sinembargo estas experimentaciones todavia no se llevan a cabo con objetos enterrados, y estoy consciente que es muy probable que no pueda detectar en esa forma, de todos modos ahora solo estoy buscandole el mayor rango de deteccion, y que pueda discriminar, despues seran otros problemas a resolver, ahora ya estoy formando la caja en donde instalare el embobinado antena, la caja con el marcador incrustado arriba, medira 28 x 21 x 20 cms y sera muy liviana de triplay, se tomara como una maleta, y adentro enmedio de esa caja instalare el jfet con la pila de 9 volts, espero funcione, y poder mostrarles el proyecto ya terminado un saludo
detectoman mexico

detectoman! Is it possible write it in english at least impart somebody like as me?

Here is a translation using Babel Fish:

hello friends, I am experimenting and trying to construct a detector that uses a jfet, my project tries to be embobinado that loading in box form note towards the Earth, and that when it passes that antenna over a buried object changes the balance of jfet and of one señalacion in a needle marker already I made a prototype without structuring, and I have been testing to him, this prototype detects a 2 gold ring to mts and means, and an iron ring detects it slightly single, sinembargo these experimentations todavia are not carried out with buried objects, and I am conscious that it is very probable that it cannot detect in that form, anyway now single I am looking for the greater rank to him of detection, and that can discriminate, despues other problems would seran to solve, now or I am forming the box in where it will install the embobinado antenna, the box with the inlaid marker above, medira 28 xs 21 20 xs cms and very light sera of triplay, it was taken like a suitcase, and inside enmedio of that box will install jfet with the battery of 9 volts, I hope works, and to be able to show the project or finished a greeting to them they detectoman mexico

************************************

In case you haven't heard of the Babel Fish: http://thunting.com/geotech/forums/images/smilies/biggrin.gif

The Babel fish is small, yellow and leechlike, and probably the oddest thing in the Universe. It feeds on brainwave energy received not from its own carrier but from those around it. It absorbs all unconscious mental frequencies from this brainwave energy to nourish itself with. It then excretes into the mind of its carrier a telepathic matrix formed by combining the conscious thought frequencies with nerve signals picked up from the speech centers of the brain which has supplied them. The practical upshot of all this is that if you stick a Babel fish in your ear you can instantly understand anything said to you in any form of language. The speech patterns you actually hear decode the brainwave matrix which has been fed into your mind by your Babel fish.

Even then it doesn't translate everything correctly :(

detectoman
04-26-2006, 05:08 AM
excusme for my english poor, i read very well,i write and speak only a little, thanks to qiaozhi for defectuos babel traductions, i am buid in these week the detector of one jfet detector batery of 9 volts, balanc jfet-bfo hibrid ,these artfact detect one gold ring at 2.50 mts , only in air,before i probe test whit objets burieds., yesterday i am finish the structure whit inside mini circuit in box of plywood , i show yours in future the rare cachibache, if these have very good function, or not i put it in the dark room of invents whitout succes
best regards
joe ramz detectoman mexico

michael
04-26-2006, 11:00 AM
Hi. detectoman and Qiaozhi,
Thank you for your comments and doing efforts. I apologize you.
it was very good . I am sure everybody is waiting for your next comments.

detectoman
04-27-2006, 06:05 AM
my project is only in experimental phase, these how probabilites results before
am in contact
detectoman
mi proyecto jfet bfo one box discriminator esta ahora en fase experimental, ya arme la caja , pero al encerrar el cachibache o su circuito dentro del plywood , modifica el comportamiento, no le gusta ser encerrado., voy a seguir experimentando por las tardes, debido a mi trabajo
necesitare hacer algunos cambios, por ejemplo un bobinado secundario independiente rechazando, solo envie la señal hacia abajo, pues esta se disperza radialmente y detecta tambien hacia todos los lados, tengo tambien algun problema con la polaridad geofisica de la tierra, y es que no es igual dentro de un taller a probarlo en donde existen muchas fuerzas electricas activas, y el campo de la tierra, se polariza en una direccion, creo que terminare tirando este cachibache a la enorme montaña de proyectos inconclusos del traspatio, jjejejeje era broma, la verdad intento hacer un detector que reuniendo las ventajas de todos los detectores,y que siendo pequeño y versatil, libre al detectorista de cargar con muchos aparatos en sus prospecciones, estamos en contacto seguire investigando resultados al cabo de algunos años
algunas de las metas que me fije las conclui, por ejemplo fabricar un bfo que doblara la potencia de penetracion que presentan los panels de desminizadores de guerras , en internet
claro ese bfo quedo tan sensible que parece un brioso caballo jejejeej y hay que jalarle la rienda cada minuto
tambien conclui rapidamente un dos cajas que siendo sencillo,con solo un ic , igualara la potencia de un fhisher, ya lo medi con un fisher , este detecto una linea de gasoducto a tres metros bajo tierra y el mio , muy fresco, lo imito, y asi cosas por el estilo, ahora estoy enfocado a desarrollar un hig power detector one box, que cargandose este como una liviana maleta, con una bobina cuadrada de rastereo en el fondo pueda detectar solo metales nobles, pero solo en gran masa, no poquitero, claro no sera facil jejejej esperen noticias , pero sientense quizas me tarde años bay
detectoman mexico

FrancoItaly
04-27-2006, 04:02 PM
HI Detectoman
what you measure in your detector? In a BFO type we measure a change in frequency, buy this type of detector is not sensitive. Are you sure that you can detect a gold ring at 2.5 meters on air ? This is 10 time the sensibility of a normal VLF or PI detector!

detectoman
04-28-2006, 05:01 AM
hello francoitaly
i write you in spanish because i can,t put my explanation in english my english is not good thanks,
aclaro ., mis pruebas solo fueron en aire, y nunca pude probarlo con objetos enterrados, debido a que al enclaustrar los circuitos dentro de un compartimiento, su funcionamiento se modifico desfavorablemente, y dificil controlar su balance.
en verdad que este detector de un jfet y embobinados cuadrados en construccion abierta,o sin armazon, pudo detectar un anillo a mas de dos metros facilmente tres, lo que yo hacia es que ponia el anillo en la punta de un largo palo de madera , desde fuera de mi cuarto, y lo movia enfrente y asi lo detectaba, lo que sucedia es que habia una falla en la que al acercarme a un metro del circuito fallaba por intrusion de la estatica corporal, y tal sistema se salia de balance y dejaba de detectar el anillo de forma intermitente , si ponia en el palo de madera un trozo de hierro lo detectaba muy levemente y solo muy de cercas, lo que confirmaba la discriminacion, ahora comprendo que tal circuito debe estar dentro de una caja metalica especial , pues el problema fue despues cuando puse todo el circuito completamente integrado dentro de una caja de madera, al cambiar las distancias de los bobinados o bfo, o acercarlas el detector presento problemas de ajuste, los mismos que tengo hasta hoy, tal parece que necesita una aislacion especial , y que entran en juego otros factores de acomodo, y en eso estoy trabajando, en cuanto a la frecuencia, pues no se de eso, aunque entiendo acerca de ello , no cuento con conocimiento para operar un osciloscopio , lo que yo hice es probarle diferentes tipos de enmobinados o sus vueltas, hasta encontrar el apropiado,o en sus distancias, siempre lo he hecho asi con otros detectores, y le voy probando distintos capacitores hasta hallar la frecuencia mas apropiada, o de penetracion, la verdad no tengo osciloscopio ni medidor electronico ninguno , porque mas bien mis experimentos son liricos o por sentido comun y en base a lo que aprendo por mi cuenta en electronica
este proyecto lo voy a rediseñar, y dar otras medidas a las distancias, y hacer algunos blindajes alrededor de ciertas piezas del circuito, y algunos ajustes, la verdad solo trabajo sobre mis proyectos en mis tiempos libres, por eso no puedo terminarlos pronto, de todos modos si tengo adelantos o algun exito les informare con los detalles generales de su construcion, el asunto es que yo tengo mis proyectos a largo plazo y les voy haciendo pruebas reiteradas cuando estoy libre, y espero fabricar un detector versatil y que ahorre desaciertos
un saludo a todos y a ti francoitaly
resgards my friend
joe detectoman mexico

FrancoItaly
04-28-2006, 05:16 PM
Hi Detectoman
The other friends of the forum and I we are impatient of knowing if a long range gold locator exists
really... Many of ours have experience with electronic applied to metal detector and personally I have a small lab with a scope and other instruments and so we can help you in your tests...
Greetings from Italy

detectoman
04-29-2006, 05:20 AM
hi francoitaly
no se si me estas leyendo en español, pero si lo haces quiero decirte, que yo estoy seguro y convencido de que ei en efecto, es posible., que haya un detector que funcione a larga distancia, pero tambien estoy consciente de los muchos factores de interferencias que pudieran dificultar su eficaz funcionamiento, creo que se necesita un operante con suficiente experiencia, en el caso del mineoro, estoy seguro de que si debe funcionar, aunque nunca lo he usado, claro esta se necesita alguien que entienda su operacion, en mi caso yo estoy exprerimentando para obtener un detector que supla todos los demas engorrosos detectores, en cuanto a pasarte los diagramas, eso no serviria de nada, pues apenas los tengo en fases experimentales, y aunque he obtenido avances se han presentado problemas a la hora de armar y encajonar ya en forma un artefacto manual, y el asunto es que me funciono mas o menos bien, pero con las bobinas colgadas con hilos en el aire y a distantes distancias entre sus bobinas, mas no asi ya en su estructura confinada a una caja, o sea reducido, asi que tengo que volver a rediseñar su acomodo y eliminar las interferencias que se tienen al acercarse a fuentes de energias electricas y tambien del mismo cuerpo, lo que pasa es que es un funcionamiento que involucra tambien estatica y magnetismo, una mezcla mixta lo cual no tengo muy bien asimilado, solo te puedo decir que se trata de un jfet al que se le aplican dos bobinados al modo de los bfos y tambien un condensador variable de aire de los que llevaban los olds radios , no te puedo decir nada mas, ya que es un proyecto solo para mi uso personal ,que por mis creencias no podria difundir, si lo termino y funciona medianamente, cosa algo dificultosa, dare en el foro su presentacion en una foto del proyecto para que sea entendido por los mas experimentados, como te digo no se si me estaras leyendo en español, para mi es muy dificil explicarlo en ingles, ya que solo soy habil al leer el ingles mas no para escribirlo, quiero decirte que no estudie electronica, y lo poco que se solo ha sido por practicas y lecturas, y si he alcanzado logros no ha sido a causa de mis conocimientos sobre electronica sino de repetidas pruebas al azar, y modificando otros circuitos existentes segun mi criterio
ok pero te dire algo, el mineoro segun lo he visto, funciona de la siguiente manera: tiene un trasmisor en su antena frontal, y sus ondas son impulsadas por una bobina autonoma que esta en la base de su antena frontal , ese bobinado termina en un condensador que se carga con la misma energia y al descargarse impulsa hacia enfrente la radiacion, lanzandola enfocada, entonces cuando este lanzamiento de iones modificados encuentra un metal especifico, rebota y se devuelve siendo capturada por la bobina grande cuadrada que rodea la caja al frente, entonces es amplificada y mandada a en forma de sonido y señal de marcador, aqui lo que entra en juego es la señal lanzada la cual es especial lo mismo que el receptor que la capta, lo que pasa que por ser unas señales que involucran energias parecidas a la estatica, es muy interferida y depende de factores de equilibrio atmosferico o afectada por mineralizaciones adyacentes, lo que te quiero decir es que si creo que ese mineoro en verdad opere, pero que si encuentra algo es en terrenos muy apropiados, en donde no hay muchas mineralizaciones cercanas o frecuencias o cargas atmosfericas, en cuanto a lo que yo trato de descubrir es un detector no muy potente pero muy estable que sirva como localizador solo enfocado al espacio circundante de abajo, o sea enfocado a una pequeña o medianda area, y no precisamente un long range, ya que a mi entender precisaria de mas minuciosidad su operacion ok estamos hablando
y espero que esteban nos de su opinion pues el tiene mucha experiencia en estos detectores
fuera del mundo los idolos de roma
detectoman mexico

FrancoItaly
04-29-2006, 06:17 AM
Hi Detectoman
I thank you for notices about your detector and mineoro but I don't understand spanish well and I have translated your letter with Babel fish. I'm testing a home made ULF amplifier in the range of 10 Hz but there are many noises..
Franco from Italy

detectoman
04-29-2006, 06:40 PM
for noises i use torroidal elimination or transformer or components metal blind or notch filter pass band etc too in change gauge wire of coils change bateries to big others tipe of cap put out aluminium , remplace equivalent transistores for other etc
detectoman